12 sep. 2015

Många olika projekt på gång..

 Det här med att bygga hus & garage på 1 och 1/4 person (1/4 personen är jag)

och dessutom göra det på fritiden när man på dagarna arbetar heltid med att snickra

på andras hus är något jag kan anse som ett övermäktigt projekt...

Men på nått sätt så klarar han det min man, med lite hjälp från mig!

Att bygga hus är ju inte bara att snickra, där är många olika saker som

måste planeras och genomföras och helst ungefär samtidigt.

Så parallellt med snickrandet så har det grävts för att få in vatten in i garaget.








Jag vet att dessa bilder inte är så jätte spännande, men jag försöker

att dokumentera de flesta delarna i byggprocessen. För denna blogg är

även lite av en dagbok för oss för att vi ska ha nått att kunna gå tillbaka 

till och minnas och framförallt se hur långt vi faktiskt har kommit!

I nästa inlägg kommer jag visa lite roligare bilder inifrån huset.

Önskar er en trevlig helg.

2 kommentarer:

  1. Jag imponeras över er ork!! Men jag gissar att ni inte skulle vara beredda att börja om från början, så känner åtminstone jag och maken efter all renoveringstid vi lagt ned på vårt hus. Maffigt garage, och så mycket ni hunnit! Jag använder också min blogg till en dagbok, kul att kunna gå tillbaka och se allt växa fram, fortsätt så tycker jag.

    Kramar aka

    SvaraRadera
  2. Bilderna jag tog till vår blogg när vi byggde har hjälpt oss flera gånger när vi har behövt gå tillbaka. Så fota på!!!

    SvaraRadera