13 apr. 2012

Så in i vassen

Ja, vass finns det gott om vid strandkanten nedanför vår tomt.

Och där kommer vi nog att vilja bada framöver.

Även om det inte är långt till badplatsen så känns det lyxigt att bara kunna

springa över vägen och ta en snabbdopp.



För att "döda" vass har jag hört att man ska bryta av dem en bit under vattenytan

men att det krävs att man gör det under en tid för att de ska ge vika.

Det tycker jag låter jobbigt med den mängden vass.

Är det någon som har nått annat, bättre ,tips?




6 kommentarer:

  1. Låt vassen växa helt enkelt. Njut av naturligheten. Och möjligheten att gömma sig när det känns nödvändigt. :)
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Jag har ingen aning om hur man gör men du visar en jätte fin bild! Härligt att kunna ta ett bad på morgonen eller en härlig sommar kväll.
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Hej söta.. Jisses den som hade den stranden och vattnet. Älskar vatten. Drömmer om att få det en dag jag med. Önskar dig en fin helg..

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  4. Ja det där har jag erfarenhet av för vi har strandtomt. Jag har inte haft några som helst kunskaper om hur man gör med vass. Jag började med att bestämma vart jag ville ha badviken, sedan ägnade jag en sommar åt att stå och rycka vass, haha!!!! Efter att detta var klart lade vi ut en matta på botten. Vi kom över en tjock matta som används i framställningen av papper, finns på pappersbruk. Efter det öste vi på sand. Vi har inte haft några problem med vassen efter det:)

    Önskar dig bästa söndagen!!

    Kraaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  5. Jag kan ingenting om vass men bilden är välldans fin!

    Hur går det med husbygge, skall ni sätta fart nu snart?
    Kram kram

    SvaraRadera