20 maj 2012

Ren eller ren?



Hej mina bloggvänner!

Efter 10 dagars bloggtorka lämnar jag nu ett livstecken.

Här händer mycket och ingenting.

Eftersom det bara regnar och regnar så har vi lagt det mesta

av våran ledig tid i stugan. Där har vi gjort en del framsteg,

men inte tillräckligt för att vilja visa er ännu. I helgen när vi

var där kom jag på att jag ännu inte hade genomsökt förrådet

där det stod en del spännande kartonger och lådor.

Hittade en del roligt, bland annat trälådan här ovan!

I lådan låg en hel del glas och porslin.




Här ser ni några få saker som jag hittade och som inte åkte raka vägen ner

i loppislådan som skänktes till min mamma. Min mamma ska nämligen stå på den

årliga stora bakluckeloppisen i Hudiksvall nästa lördag. Så om ni är i krokarna,

missa inte denna jätte loppis! Där går det verkligen att hitta det allra mesta.




Ruter-tallrikar från Upsala-Ekeby i 3 olika modeller hittades.

Samt en liten kanna från samma söta serie.

Hittade lite annat roligt också, men det hamnade inte i kamerans blickfång.

Så det visas säkert en annan gång.

Nu ska jag packa en liten väska och ladda för 3 utbildningsdagar i

Stockholm. Ska bli lite lyxigt att få bo på hotell mitt i smeten,

och kanske lite dyrt också med tanke på närheten till alla affären.

Tack för att ni kikar in och inte glömmer bort mig trots att det har blivit långt

mellan inläggen! KRAM





6 kommentarer:

  1. Vilka roliga fynd! Och att dom finns i ens ägo redan dessutom! Jag tror tyvärr jag har rotat igenom varenda hörn här!
    Åh bo på hotell! Passa på att njuta en massa! Och att du gör lite fynd där med fast till en bra peng! Må så gott! Kram kram!

    SvaraRadera
  2. Wow vilket superfint porslin!! Retro och supercharmigt!!! Och vacker låda också! Jag var på loppis i veckan och fyndade en hel del, perfekt med fina saker till billiga priser!!!

    Önskar dig en finfin vecka!

    Kraaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  3. Roligt att du är tillbaka!
    Kul att hitta lite fyndlådor :)
    Blir spännande att se ifrån stugan senare.
    Kram Suss

    SvaraRadera
  4. Jag ÄLSKAR det porslinet! Vilket fynd du har gjort!

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Här har det också varit bloggtorka i några dagar:) Mycket pga det fina vädret vi fått:)
    Så kul att hitta fina fynd!
    Ha en härlig kväll!
    Kram Sofi

    SvaraRadera
  6. Lyckos er som har tillgång till som fina skattgömmor!

    SvaraRadera