15 sep. 2012

LIVET

Hej på er! Hur är det med er?

Känner att saknaden efter er börjar bli för stor så jag

måste ta en runda och kika in hos er alla. Jag har säkert

missat en hel del... 

Den sista tiden för mig har till en bråkdel sett ut så här;



Det har blivit ett par Stockholmsbesök, både privat och genom arbetet.

Där har jag utbildat mig, shoppat, ätit hotellfrukostar och varit på konsert.

Sen har det blivit några besök i skogen där det har plockats både blåbär och svamp.

Sen har vi lagt en hel del tid på lilla vovven, som vi inte kan få att sluta jaga katterna,

någon som har ett tips??? Vill kunna få dem att samsas innan vintern!

Det tråkigaste som har hänt är att vi har förlorat ett katt, han blev troligtvis ett tafikoffer

då det var bredvid vägen jag hittade honom. :´(

Dvs den andra familjemedlemmen vi förlorat på 6 månader....

Givetvis har det hänt en massa mer också, så det kommer nog en del 2.

Nu är det dags att börja att förbereda dagens middag, tacos!

Önskar er en fin helg!!

KRAM

8 kommentarer:

  1. Det är inte roligt att förlora en familjemedlem. Ett djur tar en större plats i familjen än vad man är medveten om. Krama dina 4-benta vänner lite extra i kväll!

    SvaraRadera
  2. Hej Vännen!
    Här börjar det oxå att saknas. Herregud vad mycket vi gjort i sommar som jag inte delat med mig av lite ens, men det kommer väl. Just nu är ju tanten inte så smidig som du vet:-).
    Hur gick det i sthlm då? Överlevde du utan badkar el?Hihi. Riktiga snåljåpar minst sagt!
    Är så nyfiken på vad ni roat er mer med i sommar. Finfina saker kan jag tänka mig:-)
    Kram och trevlig tacosmiddag!

    SvaraRadera
  3. Oj vad du gjort mycket! Usch vad tråkigt med katten! Vår ena katt var borta ett par dagar och vi befarade det värsta men så bara kom han hem promenerande som om inget hänt... Och glada för det är vi! Hur går det med husbygget? Trevlig kväll!
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Riktigt tråkigt att förlora en älskad familjemedlem sådär. Vet hur det känns! :(

    Önskar dig en fortsatt trevlig helg iallafall :)

    Kramar

    SvaraRadera
  5. uscha vad tråkigt, sånt där är aldrig roligt...
    Men ni ser ut att ha haft det fullt upp ändå, och ja, hur går det med huset förresten?
    Hoppas ni har det bra, stor kram Helena

    SvaraRadera
  6. Livet... precis som du skriver!! Med och motgångar tänker jag... Vad jättetrist med er söta misse... Det gäller att fokusera kring det positiva som sker och det verkar ju du kunna göra!!!

    Styrkekram aka

    SvaraRadera
  7. Förstår att det är svårt få tiden att räcka till...

    Tråkigt att bli av med en kisse. När jag bodde hemma hade vi en katt som blev påkörd när hon hade små kattungar! Det löste sig med en annan kattmamma som kunde ta hand om dem som tur var.
    Så söt liten vovve, är det en valp?

    Tack för tipset om klänning! Kram Suss

    SvaraRadera
  8. Så tråkigt med katten :-(
    Hoppas vovva slutar jaga katter, något tips har jag inte, jag har inte lyckats få min hund att lägga av med sånt larv nämligen.

    Ha det bäst!
    Kram

    SvaraRadera