1 maj 2013

MAJ


VÄLKOMMEN MAJ!

En månad som jag tycker bra om och den inleds så härligt med en ledig dag.

Tänkte jag skulle göra en liten uppdatering kring bygget. Det går sakta framåt,

men det blir bra och det är ekonomiskt :-) Tid, det är nog nått man får räkna med om

man ska bygga ett hus på fritiden.Men som ni ser på bilden här nedan så har burspråket

tagit form. Allt är klart för isolering och ytterpanel nu. 




Det börjar bli dags för mig att blanda järnvitriolen och ge mig på panelen. Hittills har jag försökt läsa

mig till hur man ska göra för att få det så bra som möjligt. Men det finns inte så många tips att

ta del av. Resultatet verkar påverkas mest av virket, väder och vind. Vi har i alla fall köpt

silverbets för att direkt få lite grånad på ytan, sen vet vi ju att det tar tid innan panelen får den

nyans som vi är ute efter.. eller så tar sig färgen mer mot det bruna eller gröna hållet..


SPÄNNANDE!!




Jag vet att en del av er undrar när vi planerar att flytta in och det gör jag med :-)

Men det som sägs är att det blir till nästa vår, för innan det är dags för inflytt så

ska vi ha ett garage ståendes klart på tomten också efter som det är där vi

kommer att ha vår vatten- och värmepump.

Hoppas ni hade en trevlig valborg och att ni får en fantastisk maj!



3 kommentarer:

  1. Vad spännande med färgsättningen! Hoppas den blir som ni vill ha den!

    SvaraRadera
  2. Oj oj vad det händer saker! Nu står det ju ett hus där! Spännande med färgen. Hoppas ni får den som ni vill.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Isolering....suck det är ett av alla jobb med husbygget som jag gärna kunde varit utan. Men det positiva är när elräkningen kommer!

    SvaraRadera