13 okt. 2013

Shingel

I dagens inlägg tänkte jag visa att vi har fått på tak på burspråket.

På det valde vi att lägga shingel.



Icopal Shingel ger ett yttertak med samma känsla som ett traditionellt tak med 

tegel- eller betongpannor. Icopal Shingel ger en mycket säker taklösning 

med lång livslängd, och som är i princip underhållsfri. Ovansidan är belagd med ett 

stengranulat som väsentligt minskar halkrisken när man beträder taket, 

och ger samtidigt ett bra skydd mot snöras.

I helgen har vi satt panel på sista gaveln. Det som återstår nu

är foder och knutbrädor innan snön kommer.

Enligt Klart.se väntas en del snö på torsdag och fredag.

Jag hoppas innerligt att de har fel!!!



3 kommentarer:

  1. Vad snyggt huset blir! Dörren du visade är ju tok snygg! Men inte vill vi ha snö nu, några veckor eller gärna till precis innan jul känner jag att jag kan vänta. Men med tanke på hur lite nederbörd det varit i sommar så kommer säkert snön tidigt och i mängd.....
    Kram

    SvaraRadera
  2. Nej du snö kan vi vara utan ett tag till.

    SvaraRadera
  3. Nu var det jättelängesen jag kikade in hos dig, vad långt ni har kommit med husbygget! :-) Jag har skrollat och läst en hel del missade inlägg nu, det är kul att se hur huset växer fram. Pardörrarna var jättefina också!

    Här "lovade" de också snö i morgon och på fredag, men när jag tittade nu så verkar inte snön komma förrän på måndag. Hoppas den dröjer, jag tycker att det är bra som det är nu ;-).

    Ha en fortsatt fin vecka!

    Många kramar
    Bitte

    SvaraRadera