4 maj 2014

2 månaders arbete



Återigen har jag varit dålig på att uppdatera er vad som händer. Så nu har jag 2 månaders 

arbete att visa er och det gör jag kortfattat med ovanstående bilder och en kort beskrivning här nedan.

Om det är någon som vill veta närmare detaljer hur vi tänkt/gjort så kom med frågor!


1) Det har reglats fler väggar.

2) Vindslucka har kommit på plats.

3) Väggar har isolerats

4) Ventilation har kommit på plats.

5) Tak har plastats och reglats.

6) SPU-isolering på plats i nästan hela huset.


Vad som planeras inom kort är el och garage....



4 kommentarer:

  1. hej,
    undrar bara hur mycket isolering använder ni i ytterväggerna och i taket? Har ni ventilation i varje rum???
    mvh
    Johanna

    SvaraRadera
  2. Jösses vad mycket ni hunnit med! Låter kul att börja med garaget :) Blev påmind om att jag måste montera en stege på min vindslucka, en sådan där man vecklar ut :)

    Önskar dig en finfin vecka!

    kraaaaam aka

    SvaraRadera
  3. Att hålla på med isoleringen och eldragning är inte något jätte positivt minne från vår renovering. Riktigt skit göra men man måste göra det helt enkelt.

    SvaraRadera
  4. Tack för dina svar. Jätte kul att får lite info från folk som håller på med samma sak som man själv... När vi ska bli klart... haha... den var bra... jag hade velat att bli klart till jul 2013, men så ramlade jag i sommras... nu hoppas jag på jul 2014... men vi ta det bit för bit. Eldragning är det vi ska snart göra och så ska det byggas mellanväggarna... men först måste jag isolera klart. När ska ni bli klart?

    SvaraRadera