4 apr. 2015

Påskmålning

Som så många andra har jag i påsk sysslat med målning.

Men medan andra målar ägg och påskkärringar så målar jag smygar.





Det är verkligen skönt att vara långledig från jobbet så att vi hinner lägga lite mer

tid på vårt husbygge, för kvällar och helger räcker inte annars så värst långt.

Helgens projekt är som sagt alla fönster och jag sliter på med målarpenseln

medan maken sågar, monterar och ser till att allt kommer på rätt plats.





Hittills är 2 fönster gjorda, men fler smygar ligger på torkning och väntar på att få komma 

på plats. Tänk vilken skillnad vitmålade brädbitar kan göra runt ett fönster.




I dag blev det ett tidigt avbrott i målandet då jag behövde åka hem för

att fixa födelsedagsfika till min man som fyller år idag.

Hipp hipp hurra till honom och alla er andra önskar jag en

GLAD PÅSK !!


1 kommentar:

  1. Jotun Kvist o grund är grejer det. Tänk om den ändå hade kommit på marknaden något år tidigare så jag hade sluppit att kvistmåla alla våra foder.

    SvaraRadera