10 juni 2012

Händelserik helg

Halloj på er!

Har ni haft en bra helg?

Själv har jag precis krypit ner under täcket,

mycket mör och trött i kroppen efter en arbetsam

men rolig helg. Vi har tillbringat ännu en helg i stugan,

och har fått en hel del gjort. Ikväll börjar jag med

att visa er sovrummet. Jag har inte så många förebilder

som vanligt. Förstår inte varför jag glömmer bort att

att fota det. Börjar med att visa ett par förebilder som jag

har visat förut, för er nya läsare eller för att friska upp minnet

för er andra...............................




Fast före bilden är inte helt korrekt, då jag redan hade plockat bort den

gröna heltäckande filtmattan samt plockat bort några andra detaljer.



Det fattas lite finslipning, men i det stora hela så är

rummet klart. Med tanke på låg budget och tisbrist

så tycker jag att rummet blev helt klart godkänt. Målet och tanken

var en uppfräschning och få det lite mer "oss" utan att ta

bort sommarstugekänslan. Alla möbler/saker förutom sängen,

tv:n och gardinerna är gammal rekvisita som har fått stanna kvar.

I morgon åker jag till Stockholm igen för ytterligare 3 utbildningsdagar.

Om jag har fungerande internetåtkomst från hotellrummet, så kommer

jag i morgon att lägga ut lite bilder från vardagsrummet

 som även det börjare bli klart! =)





4 kommentarer:

  1. Fint! Tänk vad man kan göra med inte alltför stora medel :)

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Du lyckats riktigt bra tycker jag. Härligt att du lycakts använda dig så mycket av redan befintlig "rekvisita".

    SvaraRadera
  3. Håller med ovan, wow vad fint du fått det!! Riktigt charmigt!!! Gillar de gamla möblerna, andas retro vilket jag gillar starkt!!! Fin inspiration!!

    Kraaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  4. En riktig sommarstuga, här vill jag också bo :)
    Jättefint jobb har ni gjort, verkligen!
    Stor kraaam

    SvaraRadera