22 juli 2012

Svartvitt välkomnande

Är nu hemma efter en härlig helg i stugan.

Fredag - söndag var vi där hela familjen. Mycket av tiden

gick åt att återuppbygga den tidigare misskötta trädgården.



Det klipptes, röjdes, rensades och planterades om...

Bärbuskarna fick komma fram i ljuset igen.

Gäststugan som ni er längst ner till höger i bild, är ett

framtida projekt. När det gäller renoveringen i stugan så tror

jag att vi är nöjda för i år. 3 av 6 rum får räcka den här gången.

Kom precis att jag inte visat er någon bild på farstun.

Det fattas fortfarande detaljer men i det stora är det klart!




I övrigt har det hänt lite roliga saker på det privata planet (men det berättar jag en annan gång),

men när det gäller husbygget går det sakta. Just nu sitter vi och väntar på rör från en fabrik

som har semesterstängt.... Det borde vara olagligt tycker jag att stänga på det där sättet :)


4 kommentarer:

  1. Halloj! Jag håller med dig, skräpigt att semesterstänga så där!

    Fina bilder, jag gillar farstun. Svart/Vitt är så snyggt.

    Jag blev nyfiken på vad som hänt, men jag antar jag tålmodigt får vänta - och det är ju okej faktiskt.

    Hoppas du har det bra.
    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Vad fint allt blir. Det svart vita gillar jag, vi har en svart vit rutig matta på golvet i groventren som liknar er och jag älskar den!
    Hm.......... Nu har du gjort mig nyfiken!!!! Bara att vänta och se alltså! Ja vad menar de med att ha semester stängt??
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Det gäller att sätta stopp ibland så att man inte tar i för mycket. Nu har ni något roligt att se fram emot nästa år o så kan ni njuta av stugan resten av sommaren. Bra jobbat!

    SvaraRadera