28 jan. 2012

Fel väder

Ja, jag längtar efter våren och sommaren. 

Men jag har förstått att jag får längta ett tag till. 




Ni som inte är nya besökare vet att markarbetet på vår tomt har dragit ut på tiden

på grund av en regnig och blöt höst.

Nu har marken frysit och blivit körbar och med en lånad "kompis" 

så försöker sambon sig åter på lite grävjobb.




Men tyvärr verkar det ha frusit på lite för bra

och jordhögen vill inte riktigt ge med sig.

Kanske är det bara att fortsätta och vänta...

men det är ju så tråkigt när saker och ting står still!!




Ett riktigt vinterlandskap har vi fått i alla fall...

på gott och ont (mest ont)

Hur ser det ut hemma hos er?



7 kommentarer:

  1. Men det var väl typiskt. Är det inte det ena så är det andra. Frusen jord är ju som betong. Hua!
    Hoppas ni kan göra underverk där snart!! Det ska bli så kul att se vad som händer där framöver!!
    Ha en skön kväll! Kram!

    SvaraRadera
  2. Det lättar väl ganska snart hos er kan jag tänka mig! Här uppe har inte snön kommit igång än...allt fryser till is. Bäcken som rinner genom trädgården isar till sig över sina brädder o snart har vi is o vatten i källaren...INTE bra.
    Ser fram til o se hur ni ordnar det när grävarbetet kommer igång!

    Klem Anna

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!
    Förstår att ni blir frustrerade. Man vill ju att det ska hända något. Men snart kommer våren och då får ni säkert fart på bygget igen. Vi har också snö och kallt eller kallt och kallt.... Vi har har haft -10grader några dagar på morgonen.
    Hoppas ni ändå njuter av helgen!
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Trist för er!

    Här är det lagom med snö, inte så mycket som hos er men vitt och fint =)

    Snart kommer våren. Bara några månader till.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Visst är det ett vackert vinterlandskap men oj vad jag förstår att det måste kännas sååååå himla tråkigt att behöva vänta!!!!! Den som väntar på något gott, väntar AAAALLTID för länge(det är mitt motto, haha).

    Kraaaaaaaaaaaa aka

    SvaraRadera
  6. Nu blir du nog lite trött på mig, men jag önskar att det såg ut som hos er! :)
    Vi har lite snö, mycket sol och en hel del kyla just nu. Det får duga :)
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  7. Hej fina.. Ja du tålamod fick jag ett väldigt stort när jag föddes faktiskt och det har verkligen fått träna ett tag nu,hahaaa. Men vad vore livet utan innehåll. Ja nog ska de bli en traktor eller rejäla kedjor på bilen till nästa vinter om vi bor kvar. Just nu är det inte nåt höjdarställe. Nog verkar ni ha fått snö så det räcker men vackert är de även om ni helst hade varit utan. Men snart kommer våren och då blir de full fart igen. Önskar dig en fin vecka nu..

    Kram Lisa

    SvaraRadera