18 jan. 2012

Utmaning och award

Nu har även jag fått 

award

av Ankis liv på landet. Tack gulliga du!

Ordet "liebster" är tyskt och betyder "käraste"
Denna award ges till de bloggar som har mindre än 200 följare. 
När man fått denna utmärkelse så ska man tacka den som givit den och länka till den.
 Sen förväntas man skicka den vidare till fem bloggare genom att skriva ner dem i sitt tackinlägg och 
lämna kommentarer hos dem så att de vet att de kan hämta denna award!


 Ankis blogg är en av de bloggar jag följer regelbundet/dagligen. 

Hon är en flitig tjej med många järn i elden.

Jag förstår inte hur hon hinner/orkar med allt!




Den här awarden har nu cirkulerat runt ett tag i bloggvärlden

och ni är många som redan har fått den.

Men jag nämner ändå 5 bloggare som jag tycker är värd den,

oavsett om de redan har fått den eller inte.

Se awarden som ett kravlöst tecken på uppskattning och min glädje för att ni finns!


* Lisa med bloggen http://frelugan.blogspot.com/

En underbart varm och härlig tjej som har fantastisk humor och bjuder otroligt mycket på sig själv!



En kuddgalen tjej som bjuder på så mycket fint på sin blogg. En stor inspirationskälla!



Har ett fantastiskt fint hem och ger mig så många idéer som jag tänker att jag ska prova.


* Ann-Sofie med bloggen http://elinasinspiration.blogspot.com

En färgklick i den annars så vita inredningsvärlden. Bjuder på många fina inspirationsbilder.


Och sist men absolut inte minst



En go, mysig, rolig och trivsam blogg/bloggerska som bjuder på så mycket trevligt.

För några dagar sedan kom Jenny med en utmaning där hon undrar var vi andra sitter och bloggar.

Så därför skulle jag vilja avsluta med att visa en bild på min bloggplats

(passar på idag när jag har bäddat sängen, hi hi )




Vad många konstiga fläckar det blev på fotot??!! Kanske dags att putsa lite på linsen?!



Vad som är gemensamt för de allra flesta bloggar som jag följer är 

(förutom att de ger inspiration)

är att det är varma människor som ligger bakom dem

och ofta är de ganska roliga och knasiga också.

Om jag bara vill se snygga saker/inredning finns det ett ton av inredningsbutiker här på nätet

men jag gillar att se människan som finns där bakom också!

Vad är det som gör att ni fastnar för en blogg??



11 kommentarer:

  1. Goda val av bloggar tycker jag!!
    Vad som gör att jag fastnar för en blogg?? Hmm, gillar interiör ja, MEN jag ser gärna människan bak bloggen oxå. Kankse i nte på bild mn att jag får en inre bild av den som bloggar!
    Humor, skönhet, historia...

    Klem Anna

    SvaraRadera
  2. Åhhhh, så go du är. Inte van att få så fina saker sagda om mig. Tår i ögat hjärtat. Ja nog har vi väl lite underliga platser vi bloggar på eller hur. Din ser superskön ut. Själv har jag soffan men ingen bild just nu. Jag gillar verkligen din blogg du är dig själv och är genomgo. Tusen kramars tack för awarden gofia...

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  3. Stooooort grattis till dig och din fina blogg som fått en award!!! Välförtjänt!!!! Och jag håller med, att se lite av människan bakom bloggar känns kul, gör att jag vill se mer!!!

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  4. Hej vännen. Och stort stort grattis!!! Den är du så värd<3
    Ja du nu har jag några nya bloggar at kika in i :)
    Det som drar till sig mina ögon till en blogg är först och främst fina bilder,,, kanske lite tråkigt men dock inspirerande:)
    Sedan är det som du skriver, människan bakom, värmen, skratten och tokigheterna :)
    Ha det så gott
    kramkram<3nettan

    SvaraRadera
  5. Tack snälla, snälla du! SÅ himla gulligt att du tänker på mig. Och det är ju fantastiskt roligt att du kallar mig kuddgalen (vilket verkligen stämmer) just idag :) :)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  6. Hejsan! Har kikat in här hos dig och hittat en mysig blogg med många fina bilder. /Marina

    SvaraRadera
  7. De bloggar jag läser har länge haft temat att de bygger ett hus som jag gillar. Det skall vara en hel del bilder med då jag inte är intresserad av att läsa att någon gipsat eller målat utan att se vad för något. Det går gärna vara någon liten twist på allting med så att man blir glad.

    SvaraRadera
  8. Stort grattis till awarden och tusen tack gulliga du för att du skickar vidare en till mig. Det värmer i blogghjärtat ;)
    Önskar dig en fortsatt be torsdag. Kramar i massor till dig. Ann-Sofie

    SvaraRadera
  9. Hej igen! Jag menar bra torsdag! Att kommentera från sin IPhone kan ibland bli lite tokigt ;) Kram Ann-Sofie

    SvaraRadera
  10. GRATTIS och tack snälla hjärtanet! Jag är oerhört stolt över dina fina ord och tagen av äran för awarden! Men, jag hoppas innerligt, att du inte tar illa opp, när jag inte vidarför den?!?!! Vill vara awardfri, men har inte satt upp en "skylt" om saken.

    Tja, det är nog så som du säger, människan bakom bloggen, som GÖR bloggen - till just en sådan blogg som jag vill följa. Det behöver inte nödvändigtvis vara en inspirationskälla, utan den kan vara bra för själen, ögonmat, eller...ja, you name it!

    En stooor och hjärtevarm kram till snälla dig!

    SvaraRadera
  11. IIIIII, blir så jätteglad i hela mig över dina fina ord. Tack så hjärtligt!

    Vad mysigt att sitta i sängen å blogga.

    Äntligen är du tillbaka i Sverige med internet och allt.

    Kram, kram, kram!

    SvaraRadera