27 okt. 2011

Förvaring = Förvirring

Hemma hos mig brukar det vara så. När jag flyttat eller fått ett nytt förrådsutrymme eller liknande tänker jag ALLTID att nu ska det bli ordning. Nu ska det bli organiserat. Rensat och prydligt. Och det börjar alltid så bra. Men sen kommer det alltid något elakt hustroll som rör om, stökar till och drar dit en massa onödigt skräp. Förstår inte vart han kommer ifrån?! Är det fler som har små osynliga elakingar hemma, som ställer till oreda??

I vårt kommande hus har vi planerat in ett skafferi i köket och det tycker jag ska bli så skönt. Att slippa trängas med allt i små köksskåp, så som vi gör nu.

I de bästa av världar kommer det att se ut så här på mina hyllor, fast inte med lika mycket godis i burkarna = )





4 kommentarer:

  1. Hej
    Vi har ett skafferi men ska väl erkänna att det inte är samma ordning som på din bild men praktiskt och väldigt bra! Vilken drömtomt ni har till ert hus, kommer att bli kanon!
    Ha en skön helg
    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Hustrollet härjar runt här också. Och jag är ändå en människa som slänger och rensar konstant. Men det där trollet är minst sagt bra på det han/hon gör....
    Härligt med skafferi. Och gärna en del godis också...Det är ju fredag :)
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  3. Hm jag blir så avundsjuk... Jag skulle också vilja ha ett stort skafferi och när man ser din fina bild så vågar jag inte öppna mitt lilla skåp....;)
    Kram vännen!

    SvaraRadera
  4. Det är verkligen underbart med ett riktigt skafferi, glöm inte el och belysning dör inne med.

    SvaraRadera