8 okt. 2011

Fyndlådor

Kom på att jag inte hade visat er vad jag fick i mina fyndlådor på auktionen i söndags. Inte för att det var så jätte spännande saker, men det var spännande när jag fick gå igenom lådorna eftersom jag inte hade särskilt bra koll på vad de innehöll. Av 3 lådor så var det över hälften som skickades vidare. Men lite av det som fick stanna kvar kan ni se här.


Det var en blandad kompott. Ett gäng nysilverfat, glasskålar i olika former, porslinsfat, mjölkkanna, bakformar, struvjärn, burkar, juldekorationer, ljuslyktor, mandelkvarn, dukar, tesil, teskedar och en massa andra saker.

Dukarna började jag med att kasta in i tvättmaskinen, utan någon särskild eftertanke. Det visade sig att  en brun duk färgade av sig. Så nu är alla dukar beiga... hm... suck.. haha.

Struvjärnen tyckte jag var söta, men det är tveksamt om jag någonsin kommer att baka struvor. En personlig favorit blev nog mandelkvarnen.

2 kommentarer:

  1. Men du, vad mycket fint det fanns i lådorna! :-) Det är spännande när man köper lådor så där och inte riktigt vet vad som finns i dem. Nästan som julafton! :-)

    Vad typiskt med dukarna, hoppas att du kan använda någon av dem i alla fall.

    Ha en fortsatt fin helg!

    Många kramar
    Bitte

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar kvarn! De fyndlådorna måste du vara nöjd med :-)...tror jag måste iväg på auktion själv snart. Är så spännande då man aldrig vet vad man kommer hem med.

    Kram,
    Ylvali

    SvaraRadera