26 okt. 2011

Monsterfika

Jag fortsätter även idag med temat Halloween.

Oftast, även om det inte bli någon fest eller middagsbjudning här hemma brukar jag hitta på nått lite läbbigare (än vanligt) till middag. Det kan vara nått så enkelt som grön spagetti eller blå potatismos.. lite läskig dricka som "Vira blåtira". Konstigt nog smakar inte grön spagetti lika gott som ofärgad, tänk vad ögat kan påverka smaken...

Efter maten måste man ju givetvis ha lite spökgodis och monsterfika.

Till efterätt kan man t.ex. bjuda på några avhuggna fingrar;



Dessa gör du enkelt genom att köpa "Fingers" kakor, rullar in dem i tunt lager marsipan. Formar marsipanen till ett finger. Till nagel tar du en halvmandel eller ett mandelflarn som du doppar i röd karamellfärg. Doppa även änden av fingret i karamellfärgen. Färdigt.

Mina fingrar gjorde jag för några år sedan, inte särskilt vackra men de var godare än vad de såg ut, ha ha.

För att maxa effekten på fikabordet högg jag ner en gammal yxa i en träkloss och sprutade på en massa ketchup   = )



3 kommentarer:

  1. Usch va ruskigt, vill gärna ha mina fingrar i behåll hela Halloween så jag gömmer yxan.

    SvaraRadera
  2. Åh, vad läbbigt det ser ut ;-). Jag gillar dock Halloween och kan sakna hur det var när sonen var liten, när vi klädde ut oss och gjorde om hemmet till ett ruggigt spökhus... :-).

    Vilka vackra pumpabilder du visade i förra inlägget också!

    Ha en fortsatt fin vecka!

    Många kramar
    Bitte

    SvaraRadera