12 okt. 2011

Tips

Tack för alla fina tips ni kom med när det gäller kassaskåpet. Min sambo tyckte att ni var för några som kom med tipset att måla om det motför förslaget om att bygga in det. Haha.. Hos oss ligger allt målande på mig och allt snickeri jobb på honom, så undra om det hade nått med saken att göra?!

Jag vill nog helst bygga in skåpet, för att gömma det så gott som det bara går. Så igår gick jag runt här och letade om det fanns några färdiga grindar eller luckor eller dylikt som jag enkelt skulle kunna använda mig av, utan att be älsklingen om hjälp (för han har si så där ett 10-tal projekt som han skulle behöva göra färdigt först).

Men vid första anblicken hittade jag inget som passade, men jakten fortsätter. Istället "snubblade" jag över denna.


Ja, nu blev det inte den bästa bilden... utan ett kort på den sida som är mest sliten. Saken är den att jag knäppte en massa kort igår, satt länge och väl och redigerade dem och när jag var klar tömde jag minneskortet som jag alltid brukar göra. Det var bara det att jag hade glömt att lägga över bilderna till datorn... ooops..... Så den enda bilden som blev kvar var denna, för den kunde inte raderas då den fortfarande låg öppen i bildprogrammet. Så kan det gå om lyset är tänt fast ingen är hemma (jag skyller på att jag har gått och blivit tok förkyld) och jag har faktiskt inte orkat knäppa några nya kort.

2 kommentarer:

  1. "Så kan det gå om lyset är tänt fast ingen är hemma" - haha, roligt. Inte så roligt dock att du blitt förkyld, hoppas den går över fort. Vi har samma uppdelning här, Sambo snickrar och jag målar, jag funderar om det vara så att jag gjort ett nedköp i och med den dealen. Här målas det konstant, men snickras.. inte så ofta. Lycka till med skåpet!

    SvaraRadera
  2. Härlig burk!
    Hmmm det där har hänt mig med. Usch...och just därför ligger nu allt oraderat på minneskortet istället och det behöver säkerhetskopieras och sedan raderas på kortet. Men tiden finns som aldrig för att göra det.

    Kram,
    Ylvali

    SvaraRadera